Ogłoszenie

ZAPRASZAMY DO REJESTRACJI I POLECANIE INNYM NASZEGO FORUM ... POZDRAWIAMY

#1 2011-10-09 21:28:05

 Kylo79

Administrator

1335230
Call me!
Skąd: Ruda Śląska - Bykowina
Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 96
Punktów :   

Zabezpiecz motocykl na zimę

Wystarczy kilka godzin pracy, by zakonserwować jednoślad na czas postoju po zakończeniu sezonu motocyklowego. To ułatwi rozruch na wiosnę i sprawi, że zabezpieczany co sezon motor przetrwa w dobrej kondycji kilkanaście lat



Klimat w Polsce ogranicza możliwość korzystania z motocykla zimą. Poza nielicznymi przypadkami maszyny większości miłośników jednośladów zapadają w sen zimowy. Jednak zanim to nastąpi, trzeba zadbać o kilka elementów, by na wiosnę nie było kłopotu z przywróceniem motocykla do życia. Nowe jednoślady z małym przebiegiem nie są tak czułe na złe traktowanie jak kilkunastoletnie motocykle.


Nowy akumulator czy opony wytrzymają nawet trudne warunki, ale im starszy motocykl, tym więcej czasu trzeba poświęcić na jego konserwację. W porównaniu z motocyklami napędzanymi łańcuchem mniej zabiegów wymagają jednoślady z wałem Kardana oraz napędzane paskiem zębatym. Mniej kłopotliwe jest również zimowanie motocykli turystycznych, które zazwyczaj wyposażone są w centralną podstawkę i gniazdka 12 V pozwalające na łatwe doładowanie akumulatora bez konieczności jego wyjmowania.


Na początek pozbądź się brudu i kurzu - Czy trzeba w jakiś specjalny sposób zabezpieczać nadwozie motocykla?Wbrew obiegowym opiniom brud nie konserwuje. Przed odstawieniem jednośladu na zimę najpierw umyj go i gruntownie wyczyść. Zmyj kurz i brud z nadwozia, kół oraz tych elementów, na których mogło zebrać się błoto z jezdni. W ten sposób zmniejszysz ryzyko korozji.


Poza tym będziesz mógł wtedy dokładnie obejrzeć poszczególne podzespoły, ocenić ich stan, ułatwi Ci to również konserwację jednośladu. Lakierowane elementy nasmaruj pastą z woskiem, a plastikowe i gumowe części zabezpiecz silikonem. Później przed rozpoczęciem sezonu wystarczy wytrzeć je miękką szmatką. Jeżeli musisz jeździć motocyklem także w zimę, pamiętaj o jego regularnym myciu. W błocie pośniegowym zazwyczaj zbiera się sól stosowana przez drogowców, która przyspiesza rdzewienie.


Zatankuj paliwo do pełna - Część osób sugeruje, by zostawić pusty zbiornik, inni, by wlać paliwo. Które rozwiązanie jest lepsze? Zatankuj paliwo. W tej kwestii zdania są podzielone. Część osób uważa, że lepiej zostawić pusty zbiornik. Woda, która może znaleźć się w paliwie, nie będzie wtedy powodowała korozji baku. Pozostaje jednak kwestia wilgoci w powietrzu, która w przypadku oparów jest groźniejsza niż ewentualna minimalna ilość w benzynie. Ślady korozji pojawiają się głównie wtedy, gdy w baku jest mało paliwa i tworzy się mieszanina oparów benzyny oraz wilgoci. Dlatego najlepiej zostawić zbiornik zalany do pełna. Benzyna działa jak konserwant i nawet niewielka ilość wody nie jest dużym zagrożeniem. Pamiętaj! Jeśli zamierzasz wlać benzynę przed odstawieniem motocykla na zimę, kup paliwo wysokiej jakości. Pamiętaj o tym nie tylko zimą, lecz także wtedy, gdy nie będziesz jeździł motocyklem przez kilka miesięcy.


Nasmaruj metalowe części - Jak uniknąć korozji, o które z elementów należy zadbać? Czy trzeba zabezpieczyć cylindry? Zabezpiecz metalowe części, bo te mogą rdzewieć. Cienką warstwą towotu posmaruj m.in. śruby, obejmy i elementy chromowane. Smar ograniczy dostęp wilgoci i sprawi, że nawet po długim czasie nie będziesz miał problemu np. z odkręceniem śrub. Jeśli odstawiasz motocykl na długi czas, np. na 6 miesięcy, wykręć świece i zabezpiecz wewnętrzne powierzchnie cylindrów.  Po wykręceniu świec wlej do środka łyżeczkę oleju silnikowego, a następnie uruchom rozrusznik. Poruszający się tłok rozprowadzi olej. UWAGA: Do zmycia smaru najpierw użyj zwykłej benzyny, później zastosuj ekstrakcyjną.


Sprawdź zawieszenie i opony - Czy zawieszenie wymaga specjalnego traktowania? Co oprócz niego warto sprawdzić? Po umyciu motocykla sprawdź, czy na elementach zawieszenia nie ma śladów wycieków oraz czy nie widać uszkodzeń mechanicznych. Zima to najlepszy czas na skontrolowanie stanu zawieszenia i łożysk. Jeżeli istnieje taka potrzeba, na spokojnie można wymienić zużyte elementy. W motocyklu pozostawionym w bezruchu na długi czas trzeba zadbać również o ogumienie. Najlepiej, gdy opony nie mają żadnego kontaktu z ziemią.


Ułatwieniem jest centralna podstawka, wtedy tylne koło pozostaje w powietrzu. Gdy jej nie masz, przy przednim kole możesz zastosować podnośniki motocyklowe. Jeżeli nie chcesz wydawać pieniędzy na podstawki, co jakiś czas przestaw jednoślad. Wtedy opony nie odgniatają się w jednym miejscu. W przeciwnym razie odczujesz to podczas jazdy. Jeżeli motor stoi na dworze, pamiętaj, by regularnie odgarniać śnieg od opon.


Choćbym Pędził Ciemną Doliną,Zła Się Nie Ulęknę-Bo Halogen W Motórze Mym Tkwi

Offline

 
ZAPRASZAMY DO REJESTRACJI I POLECANIE INNYM NASZEGO FORUM ... POZDRAWIAMY

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plimiona dla yorka internet skawica pokoje w Mielnie