Ogłoszenie

ZAPRASZAMY DO REJESTRACJI I POLECANIE INNYM NASZEGO FORUM ... POZDRAWIAMY

#1 2011-02-02 12:32:32

 Kylo79

Administrator

1335230
Call me!
Skąd: Ruda Śląska - Bykowina
Zarejestrowany: 2010-11-01
Posty: 96
Punktów :   

Zasady Jazdy i Przepisy Motocyklistów

Przepisy obowiazujace motocyklistów


Motocykle stanowia jedna piecdziesiata wszystkich zarejestrowanych
pojazdów
w Irlandii, ale motocyklisci stanowia jedna ósma wszystkich
smiertelnych ofiar wypadków. W razie kolizji, uzytkownicy motocykli i
motorowerów maja znacznie mniejsza ochrone niz kierowcy
lub
pasazerowie podrózujacy samochodami
osobowymi.

Ten rozdział poswiecony jest motocyklistom i osobom uzytkujacym
motorowery. Okresla zasady, które moga pomóc zachowac bezpieczenstwo
na drodze. Dobrze wyszkoleni motocyklisci na całym swiecie moga stanowic
dowód na to, ze bezpieczna jazda motocyklem moze byc zródłem radosci i
satysfakcji pod warunkiem, ze posiada sie własciwy stosunek do zasad
bezpieczenstwa na drodze oraz szeroki zasób wiedzy i doswiadczenia.

Prawo jazdy
W celu uzytkowania motocykla lub motoroweru nalezy posiadac aktualne
prawo jazdy, tymczasowe prawo jazdy lub zezwolenie szkoleniowe. W
rozdziale 1 opisano która kategoria dotyczy danych typów pojazdów. Aby
inni uzytkownicy ruchu byli swiadomi, ze motocyklista obok to osoba uczaca
sie jezdzic oraz by mogli podjac wobec tego odpowiednie dodatkowe srodki
bezpieczenstwa, od 1 grudnia 2007 roku kazdy motocyklista posiadajacy
tymczasowe prawo jazdy lub zezwolenie szkoleniowe ma obowiazek
umieszczenia litery )L* na zółtej kamizelce odblaskowej. Litera )L* musi
odpowiadac wielkoscia i kolorem literze )L* umieszczonej na standardowej
naklejce uzywanej w tym celu przez kierowców samochodów osobowych.

Ubezpieczenie i podatek

Zanim rozpoczniesz uzytkowanie motocykla lub motoroweru na drodze
publicznej musisz umiescic w widocznym miejscu aktualna dysk swidczacy
o opłacie podatku drogowego i posiadac ubezpieczenie.

Przewóz
pasazerów
Osoba, która posiada tymczasowe prawo jazdy lub zezwolenie szkoleniowe
nie moze przewozic zadnych pasazerów. Przewozenie pasazera stanowi
przestepstwo. Jesli zamierza sie przewozic pasazera, nalezy upewnic sie
czy posiadane pełne prawo jazdy oraz ubezpieczenie pozwalaja to zrobic.

Jazda w dzien
Upewnij sie, ze jestes dobrze widoczny zarówno z boku, jak i z
przodu i z tyłu.
Nos biały kask i odblaskowa odziez lub paski.
Uzywaj swiateł mijania. Nawet przy dobrym swietle dziennym, swiatła
czynia cie lepiej widocznym.

Jazda w nocy
Nos odblaskowa odziez lub paski, aby byc bardziej widocznym.
Odbijaja one swiatło przednich reflektorów innych pojazdów, co czyni
cie lepiej widocznym z duzej odległosci.

Oswietlenie
Musisz wyposazyc swój motocykl lub motorower w:
biały lub zółty reflektor przedni,
czerwone swiatło tylne,
czerwone swiatło odblaskowe tylne, i
oswietlenie tablicy rejestracyjnej z tyłu.
Aby byc zawsze widocznym wazne jest abys:
Zawsze uzywał swiateł mijania.
Uzywał swiateł w nocy, a takze w dzien, jezeli widocznosc jest
znacznie ograniczona.
Zwolnił, lub jezeli to konieczne zatrzymał sie, jezeli zostałes oslepiony
przez swiatła nadjezdzajacego pojazdu.
Uzywał swiateł drogowych stosownie do warunków.
Uzywał swiateł awaryjnych, jezeli zatrzymałes motocykl lub
motorower w niebezpiecznym miejscu.
Upewnij sie, jezeli jezdzisz noca, ze właczyłes wszystkie swiatła
boczne i oswietlenie tablicy rejestracyjnej.

Wyposazenie ochronne
Nos odpowiednia odziez i gwarantujacy bezpieczenstwo kask zawsze, gdy
wsiadasz na motor.

Sprzet ochrony osobistej
Kurtki i spodnie powinny zapewnic ci wystarczajaca ochrone w razie
wypadku, otarcia, zimna i warunków pogodowych.
Zakładaj ochraniacze na narazone miejsca takie jak plecy, kolana,
łokcie, ramiona, biodra i golenie. Ochraniacze powinny poddawac sie
regulacji tak, aby bezpiecznie przylegały i nie przemieszczały sie w
razie wypadku.
Aby byc lepiej widocznym na drodze powinienes nosic dobra kurtke
odblaskowa.
Nos rekawice ochronne i obuwie siegajace przynajmniej za kostke.
Kaski
Kupuj u renomowanych dilerów. Przymierz kilka róznych rozmiarów i
marek. Upewnij sie, ze diler wie jak dopasowac kask.
Nigdy nie kupuj lub nie uzywaj kasków z drugiej reki.
Nigdy nie pozyczaj swojego kasku.
Jezeli twój kask jest uszkodzony - wymien go.
Przeczytaj instrukcje obsługi kasku i postepuj zgodnie ze
wskazówkami.
Delikatnie przemyj szybe wizjera ciepła woda z mydłem.
Uzywaj kasku z jasna szyba wizjera. Jezeli uzyjesz ciemnej,
praktycznie niemozliwe bedzie dostrzezenie oleju na mokrej drodze.
Wymien szybe wizjera, jezeli jest porysowana.
Upewnij sie, ze twój kask jest dobrze zapiety. Niezapiety kask jest
niedozwolony i bezuzyteczny w razie wypadku.
Zanim dokonasz zakupu zapoznaj sie z tym, co jest dostepne na
rynku. Upewnij sie, ze cały sprzet odpowiada standardom UE.

Srodki ochrony oczu i uszu
Podczas długich podrózy stosuj srodki ochrony uszu.
Jezeli uzywasz kasku otwartego (bez osłony podbródka) uzywaj
srodków ochrony oczu.
Podczas jazdy na motocyklu nie korzystaj z przenosnego sprzetu
grajacego.

Sprzet ochrony osobistej
Ze sprzetem ochronnym
uszkodzenie słuchu
uraz barku
wbudowana ochrona
barku
kurtka odporna na otarcia
wbudowana
ochrona łokci
powazne rany
szarpane
powazne
posiniaczenia
powazna utrata
skóry
uszkodzenie reki i
palców
wbudowana
ochrona pleców
urazy pleców
rekawice motocyklowe
(wzmocnione i
podszyte)
skórzane spodnie
(odporne na otarcia)
wbudowane
nakolanniki
ochronne
zakazenia po kontakcie z
droga
otarcia i uszkodzenia
nerwów
amputacja palców u
nóg
powazna utrata
skóry buty motocyklowe
(bezpieczne i
wzmocnione)
kask z ochrona oczu
i ochrona uszu

Jazda motocyklem
Jako motocyklista musisz przestrzegac zasad rzadzacych ruchem
drogowym. Musisz rozwinac nastepujace umiejetnosci:
wysoki stopien uwagi;
swiadomosc mozliwego niebezpieczenstwa;
dobra umiejetnosc przewidywania; i
doskonała umiejetnosc obserwacji.
Powinienes równiez maksymalnie wykorzystac przewage jaka zapewnia
motocykl: wysokosc, ustawnosc, manewrowosc. Umiejetnosc przeczuwania
zagrazajacego niebezpieczenstwa rozwija sie wyłacznie wraz z
doswiadczeniem, dlatego powinienes zawsze jezdzic w granicach swoich
umiejetnosci.
Zawsze sprawdzaj, czy miejsce na drodze, które zamierzasz zajac jest
całkowicie bezpieczne i pamietaj, ze inni kierowcy moga sie koncentrowac
na wiekszych obiektach, a nie waskiej sylwetce motocykla. Zwir, piasek,
kałuze i wyboista nawierzchnia moga doprowadzic do utraty równowagi
przez motocykl i stac sie przyczyna wypadku. W razie zagrozenia jak
wymienione powyzej zredukuj predkosc i kontynuuj jazde ze wzmozona
ostroznoscia.

Postepuj zgodnie z ponizszymi zasadami.
Unikaj jazdy pomiedzy pasami ruchu.
Podczas wyprzedzania zachowaj nalezyty odstep od wyprzedzanych
pojazdów. Pamietaj, ze kierowcy nie zawsze sa w stanie cie dostrzec,
jezeli znajdujesz sie w ich “martwym punkcie”.
Jezeli twój pojazd jest wyposazony w kierunkowskazy i swiatła
hamownia uzywaj ich. Jednakze, jezeli inni uzytkownicy drogi nie
dostrzegaja tej sygnalizacji, lub jezeli uwazasz, ze sygnalizacja nie
działa, powinienes równiez wyraznie sygnalizowac manewry reka.
Patrz czesc 7 dotyczaca sygnalizacji recznej.
Uzywaj lusterek wstecznych, jezeli twój motocykl lub motorower został
w nie wyposazony. Pamietaj jednak, zeby nie polegac na lusterkach
podczas ruszania, zmiany pasów, skretu w prawo i wyprzedzania.
Powinienes równiez spojrzec przez ramie i sprawdzic wszystkie
martwe punkty.
Opony w twoim motocykla musza miec bieznik o grubosci co
najmniej 1mm, ale powinienes je wymienic zanim beda tak zuzyte.

Dziesiec taktyk przetrwania dla motocyklisty

1. Obserwuj swoje otoczenie. Patrz:
• daleko, srednio daleko i blisko, i
• za siebie, korzystajac z lusterek i ogladajac sie przez ramie zanim
zmienisz ustawienie lub skrecisz.

2. Zachowaj odpowiedni odstep. Stosuj “zasade dwóch sekund” (patrz
czesc 8). Przy mokrej lub oblodzonej nawierzchni zawsze zwieksz
odstep.

3. Badz widoczny. Upewnij sie, ze twoje ustawienie jest prawidłowe.
Uzywaj swiateł mijania i nos odziez odblaskowa (typu kamizelka
odblaskowa i odblaskowy pas “Sam Browne”).

4. Nie zaskakuj innych. Nigdy, nie rób na drodze nic, co zmusiłoby
innego uzytkownika drogi do zredukowania szybkosci, zahamowania,
gwałtownego skretu lub mogłoby przestraszyc pieszych.

5. Mysl podobnie jak inni uzytkownicy dróg. Staraj sie przewidziec jak
moga zareagowac.

6. Obserwuj droge. Innymi słowy - jedz
zgodnie z aktualnymi warunkami
drogowymi, pogodowymi i stosownie do natezenia ruchu drogowego.

7. Dostosuj prawidłowa predkosc do warunków. Nigdy nie pozwól by inni
narzucali ci tempo.

8. Nigdy nie prowadz motoru po spozyciu alkoholu lub narkotyków.

9. Ufaj swojemu pojazdowi i dbaj o jego sprawnosc. Postepuj według
skrótu POWDERS i sprawdzaj benzyne (petrol), olej (oil), wode
(water), uszkodzenia (damage), elektryke (electrics), opony (rubber) i
zabezpieczenie (security).

10 Wez lekcje u doswiadczonego instruktora. Cwicz i traktuj kazda jazde
jako szanse na poprawe swoich umiejetnosci.


Choćbym Pędził Ciemną Doliną,Zła Się Nie Ulęknę-Bo Halogen W Motórze Mym Tkwi

Offline

 
ZAPRASZAMY DO REJESTRACJI I POLECANIE INNYM NASZEGO FORUM ... POZDRAWIAMY

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl